Uns 500 alumnes d'ESO i Batxillerat de Puçol en una activitat pilot amb la Universitat Catòlica
El dimecres 30 d'octubre es van reunir els representants dels centres educatius de secundària, junt amb la Universitat Catòlica de València, la Càtedra Pavasal, l'alcaldessa i el regidor d'educació amb un objectiu: organitzar una activitat conjunta per a alumnes d'ESO i Batxillerat com a part de la programació de la Càtedra Pavasal per al Lideratge i Gestió de les Organitzacions.
Ginés Marco i Paula de Cubas, representants de la Universitat Sant Vicent Màrtir i la Càtedra Pavasal, respectivament, van convocar als cinc centres educatius de Puçol que impartixen Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per a exposar-los un projecte de col·laboració que permet, d'una banda, que els alumnes s'acosten a la universitat i, d'un altre, difondre les activitats d'una càtedra que intenta preparar líders per a la gestió pública i empresarial.
“Per a captar l'atenció dels alumnes el factor cine és un dels més atractius: portar un director o alguna estrela és una cosa que sempre funciona, d'ací que l'utilitzem com a comú denominador de les nostres activitats”, explica Ginés Marco. “Organitzarem una activitat conjunta amb tots els centres de secundària de Puçol com a part de les actuacions d'este segon any que està la càtedra funcionant”.
Els representants de l'Institut d'Educació Secundària (públic), Virgen al Pie de la Cruz (concertat) i els tres centres privats de la població (Alfinach, Caxton College i American School of Valencia), han acollit la proposta com una oportunitat perquè la universitat s'acoste a ells, comptant per a això amb el suport de la Càtedra Pavasal per al Lideratge i Gestió de les Organitzacions.
La prova pilot consistirà en la projecció d'una pel·lícula i el debat amb el seu director, que tindran lloc el 20 de gener del 2015 per als alumnes de 3r d'ESO i el 21 per als de 1r de Batxillerat, amb un total entorn de 500 alumnes de Puçol.
Després de la reunió i la posada en comú del calendari, s'ha firmat el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Puçol i la Universitat Catòlica de València, pel qual es facilita no sols esta activitat sinó futurs projectes educatius entre ambdós entitats.
Per a l'alcaldessa Merche Sanchis, este acord “és el principi d'un camí que recorrerem junts tots els centres educatius de la població junt amb l'ajuntament, amb l'objectiu portar als alumnes de Puçol unes activitats formatives tan atractives com assistir a projeccions i col·loquis amb directors i estreles del cine espanyol”.
Informa: Sabín | Fotos: Sergio Maestro




