Manel Alonso amplia el projecte de reunir els seus poemes musicats en un compact-disc
El passat 20 de gener el poeta Manel Alonso i Català va posar en marxa un crowdfunding en la plataforma digital Verkami, mitjançant el qual pretenia aconseguir 2.000 euros per a gravar, masteritzar i fabricar un CD en què es recollirien setze dels seus poemes musicats per diversos grups i cantautors valencians.
Per a recollir els diners, la plataforma Verkami atorga a qualsevol projecte un total de quaranta dies de termini. Si durant eixos quaranta dies no s’aconseguix el suport necessari per arribar a la xifra demanada, la plataforma no cobra a cap dels mecenes i per tant el projecte no es pot convertir en realitat.
La sorpresa per a Alonso i els seus col·laboradors va ser que durant la primera setmana ja havien aconseguit recollir els 2.000 euros que demanaven, la qual cosa els ha obligat a replantejar-se el projecte inicial i convertir el que era un únic cedé en dos cedés de dotze cançons cadascun amb un disseny més luxós, i fins i tot jugar amb la possibilitat de publicar un llibre-disc, per a la qual cosa han demanat pressupost a diverses empreses especialitzades.
El pressupost del llibre-disc, junt amb la gravació de les noves cançons, està al voltant dels 5.000 euros, una xifra que Alonso considera quasi inabastable. En l’actualitat el marcador de la plataforma Verkami assenyala que s’han recollit 3.450 euros i resta un termini de vint-i-tres dies per aconseguir més finançament.
En el projecte participen diversos músics i artistes de Puçol com ara Tiko Esteve i la seua banda, Juanen Carreres i la seua banda, Rubén Durà i la seua banda, Enric Esteve en companyia de Manel Just i Xavier Alcàcer, que s’encarregarà del disseny gràfic. Des del principi en companyia d’aquests es troben Carles Pastor, Rafael Estrada, Carles Enguix, Doctor Dropo, Lluís Vicent, MartíLlopis, els grups Tàpera i Gent del desert, i recentment s’han sumat al projecte Artur Àlvarez, Feraina, King Kong Boy, Tardor, Josep Lluís Notari, Clara Andrés, Tomàs de los Santos i Andreu Valor.
L’Ajuntament de Puçol ha decidit participar en el projecte col·laborant activament en el concert de presentació del treball discogràfic que portarà com a títol Després vingué la música. Recull de poemes musicats de Manel Alonso. El concert ja té data, hora i lloc de celebració, serà el dissabte 6 de juny a les 19 hores al saló d’actes de la Casa de Cultura.
Informa: Manel Alonso | Fotos: Sergio Maestro


