Hi havia una vegada un circ de xiquets, xiquetes, professors i familiars pegats a les seues càmeres i mòbils
Per un dia, el col·legi concertat Virgen al Pie de la Cruz es va transformar el divendres 13 de febrer en un autèntic circ: animals, pallassos, trapezistes, mags, il·lusionistes, forçuts i inclús una banda de música... una autèntica festa en què els protagonistes van ser els alumnes d'infantil i primària junt amb els seus professors... sense oblidar la sorollosa xaranga de secundària. El que s'ha dit, un autèntic circ.
A les 15.45 hores es van obrir les portes del col·legi perquè el circ començara la seua funció pels carrers pròxims al col·legi. L'horari es va coordinar amb el final de la cercavila del col·legi públic La Milotxa a petició de la Policia Local i la Brigada Municipal, que havien d'acompanyar a ambdós col·lectius i, sobretot, ocupar-se de la neteja del confeti perquè, enguany, per gentilesa de l'AMPA del col·legi, també els alumnes han pogut disfrutar omplint els carrers de confeti… com en les cavalcades de les festes.
Acompanyats per professors, els alumnes d'infantil i primària van traslladar el circ als carrers de vianants pròximes al col·legi: un moment màgic per a tots els participants... encara que al final els que més van disfrutar van ser els pares i iaios, sempre amb el mòbil i la càmera a punt, convertits per dret propi en part de l'espectacle.
És el que té el carnestoltes, tots els que s'acosten disfruten.
Una cosa que saben molt bé a casa dels alumnes, perquè van haver de preparar cada dia de la setmana un xicotet avanç del gran circ final, de dilluns a divendres cada dia un vestuari especial: el dilluns amb un calcetí de cada color, el dimarts amb barret, el dimecres amb corbata o llacet, el dijous amb un guant de color, el divendres amb màscara… i a la vesprada, el circ al carrer.
Cal destacar la participació de l'AMPA, l'Associació de Mares i Pares d'Alumnes, que hi ha invertit entorn de 3 euros per cada associat per a construir les disfresses. En concret: per als alumnes de 4 anys, 5 anys i 4t de primària, ha aportat tot el material per a fer la disfressa; per a 2n de primària, els tu-tús de ballarina i les pesos de forçut; per a 5t de primària, els brillants tirantstirantes multicolor; per als alumnes de 3 anys, 2n primària i 3r primària, seguint la petició dels pares, l'associació es va ocupar de les pintures per a la cara i les remenes per a completar la disfressa dels majors.
I, per descomptat confeti: l'AMPA ha sigut l'encarregada de proporcionar els 4 sacs de confeti, serpentines i xiulets imprescindibles per a convertir els carrers i el pati del col·legi en un autèntic circ.
Informa i fotos: Sabín



