El debut de Salva Luján com a nou director de Santa Cecília passador d'or als actes del 8 de març

El diumenge 8 de març, a les 12.30 hores, en el saló d'actes de la Casa de Cultura es va celebrar un concert a càrrec de la Banda Simfònica del Centre Musical i Instructiu Santa Cecília que va servir per a una doble celebració: d'una banda, el colofó a les activitats de la Setmana de la Dona; d'un altre, la presentació del nou director, Salva Luján.

La Banda Simfònica de Santa Cecília va ser l'encarregada de clausurar els actes organitzats per l'ajuntament en col·laboració amb distints clubs i associacions de la població per a celebrar el Dia Internacional de la Dona.

La programació va començar el 27 de febrer amb l'exposició Científiques invisibles, i els 10 dies d'actes han permés disfrutar de la pel·lícula Cinema Paradiso; l'obra de teatre Naranjas de la China, el musical, interpretada pel grup local de dones 8 Teatre; els monòlegs d'Oscar Tramoyeres organitzats per les Dones Tyrius; els tallers de dansa valenciana i dansa del ventre dels alumnes de l'Escola Permanent d'Adults; la lectura de poemes conjunta entre la companyia d'Elena Ruiz, les dones de 8 Teatre i els alumnes de l'institut; la trobada de bolilleres coordinat pel Col·lectiu de Dones; el recital de poesia dels alumnes del Taller de Memòria de la tercera edat i el taller de risoteràpia organitzat per l'Àrea de Benestar Social.

Icom a colofó, la música”, conclou Eloísa Rosa Martínez, la regidora de la Dona. “Són deu dies d'actes, dies de molt públic en la majoria dels casos, on les protagonistes han sigut les dones però els hòmens també han estat presentes i, sobretot, són actes organitzats pels propis clubs i associacions de dones de la població, que proposen aquelles activitats que els agradaria veure, en les que els agradaria participar… segurament ací està el secret del seu èxit: són dies en què la programació cultural i lúdica s'ajusta a les seues inquietuds”.

L'acte va començar amb unes paraules de l'alcaldessa Merche Sanchis resumint el que ha sigut a Puçol la celebració del Dia Internacional de la Dona i donant la benvinguda al nou director del centre musical. A més, va agrair la presència de l'alcalde d'Ayora, que va acudir per a presenciar la directa l'estrena d'una peça escrita per Luján i dedicada a ell.

A continuació, una breu semblança del nou director a càrrec de Dori Cubillo, presidenta del CMI Santa Cecília, i el passador d'or el va posar el debut Salva Luján com a director de la banda simfònica, amb un concert en la Casa de Cultura dividit en dos parts: en la primera, el pasdoble Els barbes, la seguidilla Per al meu amic i el poema simfònic Teseu; la segona part es va centrar en peces del nou director: el pasdoble José Vicente Anaya, l'obertura del Concert festiu i el poema simfònic Anníbal.

Informa i fotos: Sabín 

fotos facefotos facefotos hq222-salva-lujan-con-autoridades

10 Març 2015
FaceBook  Twitter  

Altres