Els alumnes d'infantil i primària de Virgen al Pie de la Cruz es graduen i es despedixen… fins a setembre
Des de fa tres anys, l'acte de graduació en el col·legi concertat Vigen al Pie de la Cruz no sols se celebra amb els alumnes que finalitzen l'Ensenyança Secundària Obligatòria (ESO), sinó que també s'ha estés a què finalitzen infantil i primària. El divendres 20 ambdós col·lectius van celebrar la seua graduació rodejats de pares, professors i familiars.
Tradicionalment, només els alumnes d'ESO celebraven el seu acte de graduació, una espècie de despedida per a uns jóvens que en la majoria dels casos havien entrat a estudiar en el centre tot just 3 anys i, després de cursar 3 anys d'infantil, 6 de primària i 4 de secundària, es despedien del centre que els havia vist créixer i madurar.
No obstant això, en els últims anys el col·legi concertat Virgen al Pie de la Cruz ha fet seua unes celebracions que en la majoria dels casos tenen una arrel anglosaxona i també ha començat a celebrar el pas d'una etapa a una altra, encara que els alumnes continuen en la majoria dels casos estudiant en el centre.
És un acte que combina el formal (diploma inclòs) amb les lectures de poesies (a vegades escrites pels propis alumnes), els textos emotius amb les cançons que posen la pell de gallina, el que han aprés amb tot això que volen contar encara que a vegades no troben les paraules o l'emoció els impedisca pronunciar-les amb correcció.
L'acte va començar amb unes paraules de Vicente Durbá, director del centre, recordant com han canviat, com han crescut i com han madurat els alumnes al llarg d'estos anys, a més d'agrair “l'esforç del professorat que cada dia treballa perquè els alumnes aconseguisquen els objectius marcats”.
Primer es van graduar els alumnes de 3r d'infantil, que van ser presentats en societat pels de 6t de primària. Entre paraules d'emoció de la seua tutora i els incondicionals aplaudiments d'un públic format per familiars, els alumnes van anar recitant en parelles, per grups i, finalment, van posar tots junts en la típica foto de família.
Després els va tocar el torn als de 6t de primària, amb un programa semblant, encara que incorporant composicions pròpies a l'hora d'intentar transmetre als presents el que han aprés i el que senten al formar part de la gran família del col·legi. La foto final, mai millor dita, va ser la típica “foto de família”.
I després dels actes protocol·laris, el pati del col·legi es va vestir de gala per al sopar de fi de curs organitzada per l'Associació de Mares i Pares d'Alumnes, a qui van assistir entorn de 500 comensals.
Una despedida de curs sonata.
Informa i fotos: Sabín



